Organizačný poriadok

Prvá časť

Článok 1
Úvodné ustanovenia

(1) Plemenárska inšpekcia Slovenskej republiky Nitra (ďalej len „PISR“) ako rozpočtová organizácia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (ďalej len „MPRV SR“) je orgánom štátnej správy na úseku plemenárskeho dozoru, ktorý kontroluje dodržiavanie zákona č.194/1998 Z.z. o šľachtení a plemenitbe hospodárskych zvierat a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb.o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 194/1998 Z.z.“).

(2) PISR je služobným úradom podľa §9 ods. 1 pís. c) zákona č. 400/2009 Z.z. o štátnej službe a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o štátnej službe“).

(3) Organizačný poriadok PISR (ďalej len „Organizačný poriadok“) je základným vnútorným organizačným predpisom PISR.

(4) Organizačný poriadok v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi, Zriaďovacími listinami Ministerstva pôdohospodárstva SR a Štatútom ustanovuje vnútorné organizačné členenie PISR, rozsah oprávnení a zodpovednosti zamestnancov, pôsobnosť a vzájomné vzťahy jednotlivých organizačných útvarov.

Druhá časť

Článok 2
Základné organizačné členenie PISR


(1) PISR sa člení na úsek riaditeľa, ekonomický úsek, kontrolný úsek a právny úsek.

(2) Na zabezpečenie výkonu predmetu činnosti PISR sú na kontrolnom úseku vytvorené pracovisko Nitra, pracovisko Banská Bystrica a pracovisko Prešov.

Článok 3
Riaditeľ PISR

(1) Na čele PISR stojí riaditeľ, ktorého menuje a odvoláva minister MPRVSR. Je štatutárnym zástupcom PISR, riadi a zodpovedá za jej činnosť. Zastupuje PISR navonok v rozsahu jej pôsobnosti. Má rozhodovaciu právomoc vo všetkých odborných a personálnych záležitostiach.

(2) Riaditeľ je v zmysle zákona o štátnej službe vedúcim služobného úradu. Je oprávnený konať v služobnom úrade vo veciach štátnozamestnaneckých vzťahov a pracovnoprávnych vzťahov.

(3) Riaditeľa v čase jeho neprítomnosti zastupuje zástupca, ktorým je vedúci ekonomického úseku /osobného úradu a v čase neprítomnosti zástupcu poverený štátny zamestnanec PISR v rozsahu určenom v písomnom splnomocnení.

(4) Na zabezpečenie plnenia úloh PISR riaditeľ zriaďuje stále alebo dočasné poradné orgány s vymedzenou pôsobnosťou (škodová komisia, inventarizačná komisia, komisia na prerokovanie správnych konaní).

Článok 4
Vedúci ekonomického úseku / osobného úradu

(1) Vedúci ekonomického úseku/osobného úradu je kumulovaná funkcia v priamej riadiacej pôsobnosti riaditeľa PISR.

(2) Vykonáva funkciu zástupcu riaditeľa PISR.

(3) Na úseku ekonomickom vykonáva ekonomickú, riadiacu, koordinačnú a metodickú činnosť. Komplexne zabezpečuje a zodpovedá za:

  • realizáciu všetkých operácii súvisiacich s rozpočtom organizácie v systéme RIS, ŠP, SAP, monitoruje a hodnotí plnenie rozpočtu pri dodržaní pravidiel rozpočtového hospodárenia;
  • bezhotovostný platobný styk so ŠP a hotovostný s VÚB, správu účtov v ŠP;
  • finančné a účtovné výkazníctvo;
  • výkon predbežnej finančnej kontroly;
  • spracovanie štatistických výkazov pre ŠÚ SR;
  • verejné obstarávanie – definovanie predmetu zákazky, hodnotiace kritéria;
  • včasné a správne vedenie účtovníctva;
  • vypracovanie konsolidovanej účtovnej závierky;
  • zostavenie rozpočtu sociálneho fondu, čerpanie a vyhodnotenie;
  • autodopravu;
  • inventarizáciu majetku;
  • vypracovanie interných predpisov v oblasti ekonomiky a ich dodržiavanie.

(4) Na úseku osobného úradu plní úlohy ktoré vyplývajú služobnému úradu zo štátnozamestnaneckých vzťahov, pracovnoprávnych vzťahov. Zabezpečuje :

  • uplatňovanie všeobecne záväzných právnych predpisov o štátnej službe a výkone prác vo verejnom záujme;
  • ochranu osobných údajov;
  • dodržiavanie limitu čerpania mzdových prostriedkov na príslušný kalendárny rok;
  • a vedie evidenciu dohôd o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru;
  • evidenčný prehľad štátnozamestnaneckých miest a vo výkone vo verejnom záujme
  • prehľad o vzdelávaní zamestnancov;
  • a vykonáva výberové konania a výber na voľné štátnozamestnanecké miesta; vedie agendu spojenú s výberovým konaním a výberom;
  • a vedie osobné spisy zamestnancov;
  • a poskytuje metodické poradenstvo pre zamestnancov v oblasti uplatňovania štátnozamestnaneckých a pracovnoprávnych vzťahov;
  • a vykonáva zákonné povinnosti PISR vo vzťahu k Sociálnej poisťovni, zdravotným poisťovňami vrátane platieb a výpočtu odvodov, spracovania mesačných výkazov, vedenia ELDZ, odosielania príspevkov do DDS;
  • a vypracúva podklady pre spracovanie platových náležitostí;
  • a pripravuje oznámenia o výške a zložení funkčného platu podľa zákona o štátnej službe a zákona 553/2003 Z.z. o odmeňovaní niektorých zamestnancov pri výkone práce vo verejnom záujme a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov;
  • a spracováva komplexnú mzdovú agendu súvisiacu s výplatou platových plnení, zúčtovanie daní, vedie mzdové listy, realizuje výpočet výplat systémom SAP a vyplatenie cez rozhranie ŠP;
  • vypracúvanie služobných predpisov pre oblasť štátnej služby a interné riadiace akty upravujúce výkon prác vo verejnom záujme.

(5) Spolupracuje na vyhotovení výročnej správy PISR a plní ďalšie úlohy podľa pokynov riaditeľa .

Článok 5

Administratívno – ekonomický zamestnanec


(1) Administratívno – ekonomický zamestnanec je v priamej riadiacej pôsobnosti vedúceho ekonomického úseku/ osobný úrad.

(2) Spracováva účtovnú agendu systémom SAP a

  • vedie evidenciu došlých faktúr;
  • vykonáva kontáciu bankových a pokladničných dokladov;
  • párovanie realizovaných výdavkov, importuje údaje pre účtovníctvo;
  • eviduje pohľadávky a záväzky;
  • zabezpečuje zúčtovanie agendy hnuteľného a nehnuteľného majetku, odpisov,pohonných látok, rezerv, stravného;
  • vedie pokladničnú knihu v Eur a v cudzej mene, výdaj cenín;
  • vykonáva likvidáciu tuzemských a zahraničných pracovných ciest, kontroluje správnosť vyúčtovania a sumár predkladá na likvidáciu v rámci zúčtovania miezd za daný mesiac;
  • zabezpečuje evidenciu DHM na podsúvahových účtoch a inventarizáciu majetku;
  • zverejňovanie objednávok a faktúr na webovom sídle;
  • vykonáva úlohy podľa pokynov priameho nadriadeného.

(3) Zabezpečuje agendu sekretariátu najmä

  • registratúrny denník došlej a vyšlej pošty;
  • evidenciu poštovného a poštovnú prepravu;
  • denník dispečera;
  • evidenciu žiadaniek na prepravu;
  • evidenciu cestovných príkazov;
  • evidenciu dovoleniek a prekážok v práci;
  • ostatné práce sekretariátu podľa pokynov riaditeľa.

Článok 6

Právnik PISR

(1) Právnik je v priamej riadiacej pôsobnosti riaditeľa PISR.

(2) Zastupuje PISR pred súdmi, prokuratúrou, orgánmi činnými v trestnom konaní a inými orgánmi štátnej správy SR.

(3) Vykonáva

  • poradenskú činnosť pri výkone inšpekčnej činnosti;
  • spracovanie agendy od začatia správneho konania až do právoplatného ukončenia veci;
  • spracovanie návrhov na výkon exekúcie;
  • spracovanie rozhodnutí o trvalom upustení od vymáhania pohľadávok štátu;
  • vedenie evidencie pohľadávok štátu;
  • aktualizáciu interných riadiacich aktov PISR;
  • priebežnú finančnú kontrolu;
  • činnosti súvisiace s centrálnou evidenciou zmlúv;
  • právne posúdenie návrhov zmlúv a dodatkov v rámci pôsobnosti organizácie;
  • spracovanie dokumentácie spisového archívu;
  • informovanie zamestnancov o právnych predpisoch a interných organizačno-riadiacich aktoch PISR.

(4) Eviduje a rieši vybavenie podnetov, sťažností a žiadostí o poskytnutie informácií, ktoré boli doručené PISR. Spolupracuje pri vyhotovovaní správy o činnosti PISR za príslušný rok. Zodpovedá za vybavenie externej a internej agendy, ktorá mu bola pridelená.

Článok 7

Vedúci kontrolného úseku

(1) Vedúci kontrolného úseku je menovaný riaditeľom PISR a je v priamej riadiacej pôsobnosti riaditeľa.

(2) Zodpovedá

  • a riadi činnosť kontrolného úseku a metodicky usmerňuje výkon kontrolnej činnosti inšpektorov na všetkých pracoviskách;
  • za informovanie inšpektorov o relevantných príkazoch a nariadeniach riaditeľa týkajúcich sa výkonu inšpekčnej činnosti a kontroluje ich dodržiavanie;
  • za starostlivosť o zverené prostriedky a majetok;
  • za autoprevádzku v zmysle Smernice o riadení autoprevádzky PISR;
  • za vyhodnotenie a vypracovanie plánu kontrolnej činnosti, správ, protokolov, záznamov z inšpekčnej činnosti, štatistických vyhodnotení, analýz a inej dokumentácie pracovísk.

(3) Vedúci kontrolného úseku sa aktívne zúčastňuje inšpekčnej činnosti ako inšpektor.

(4) Upozorňuje na nedostatky v činnosti pracovísk a navrhuje opatrenia na ich odstránenie. Je odborným poradcom riaditeľa, zúčastňuje sa v procese tvorby interných organizačno-riadiacich aktov a metodických postupov PISR. Spolupracuje pri vyhotovovaní správy o činnosti PISR za príslušný rok.

Článok 8

Inšpektor PISR

(1) Inšpektor PISR je v priamej riadiacej pôsobnosti vedúceho kontrolného úseku. Vykonáva kontrolnú činnosť na základe poverenia riaditeľa PISR.

(2) Pri svojej činnosti sa inšpektor riadi zákonom č. 194/1998 Z.z. a Základnými pravidlami kontrolnej činnosti PI SR.

Tretia časť

Článok 9
Záverečné ustanovenia


(1) Neoddeliteľnou súčasťou tohto Organizačného poriadku je schéma organizačnej štruktúry PISR uvedená v prílohe.

(2) Organizačný poriadok ruší Organizačný poriadok PISR zo dňa 15.7.1999 vrátane jeho neskorších zmien a dodatkov.

(3) Organizačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.9.2013.

V Nitre, dňa 28.8.2013

Ing. Ivan Richter
riaditeľ, vedúci služobného úradu PISR


Príloha: Organizačná schéma


späť